Vize

Hlavní vize dětského lesního klubu Chmýříčko:

  1. Vzdělávání venku: Děti si hrají a poznávají svět alespoň část dne za každého počasí venku v přírodě, což podporuje jejich přirozenou touhu prozkoumávat, posiluje jejich imunitu, psychické i fyzické zdraví. Řídíme se mottem lesních školek: ,,Neexistuje špatné počasí, pouze špatné oblečení.” 
  2. Radost z pohybu: Trávit větší část dne venku v přírodě a zejména v pohybu rozvíjí motorické a fyzické dovednosti dětí, jejichž rozvoj je v předškolním věku stěžejní a je jim vlastní.
  3. Přístup založený na hře a vlastní zkušenosti: Učení probíhá přirozeně a neformálně prostřednictvím hry. Děti se učí různým dovednostem a poznatkům skrze osobní zkušenost a objevování. Díky hře zpracovávají tak své prožitky, rozvíjejí fantazii, kreativitu a paměť. Volná hra je prevencí duševního zdraví dítěte.
  4. Rozvoj osobní a sociální dovednosti: Náplní lesního klubu jsou mimo volnou hru také pravidelné ranní kruhy, skupinové aktivity a hry a na konci zhodnocení dne. Společně strávený čas podporuje sociální interakce a rozvoj sociálních dovedností dětí, které děti budou potřebovat následně při nástupu do školy. Záleží nám na tom, aby v dětech rostlo nejen sebevědomí a samostatnost, ale i týmový duch. 
  5. Navázání na koloběh roku v přírodě a lidové tradice: Děti se v Chmýříčku učí rozumět a budovat respekt k přírodě díky dennímu kontaktu s okolním prostředím lesa. Průvodkyně a průvodci předávají dětem poznatky o přírodních jevech a ročním koloběhu v přírodě. Slavnosti lesního klubu a rukodělné tvoření navazuje na lidové zvyky v průběhu roku.
  6. Důvěra: V celkové koncepci lesního klubu Chmýříčka je důležitá důvěra mezi rodiči, dětmi a průvodci. Rodiče se účastní slavností, mohou přijít na společného tvoření a setkávání.
  7. Individuální a partnerský přístup: Průvodci přistupují k dětem individuálně, partnersky a s empatií. 
  8. Předškolácká příprava: Předškoláci se pravidelně věnují předškolácké přípravce, která vychází z rámcového vzdělávacího plánu pro předškolní výchovu.
  9. Mezigenerační propojení: Díky setkávání a společným aktivitám (společné tvoření, zpívání, program čtecích babiček a dědečků aj.) se seniory se děti učí úctě, laskavosti, empatii a trpělivosti.