Zakladatelky/lektorky
Ing. Michala Melišová, Ph.D.
Má dlouholeté pracovní zkušenosti v oblasti péče o děti, stejně tak i bohaté pracovní zkušenosti ze státního i neziskového sektoru.
Od mládí působila jako oddílová vedoucí na letních táborech pro děti a po rodičovské dovolené pracovala 3 roky v lesním klubu jako pedagog, které ji svým zaměřením a konceptem s důrazem na respektující výchovu a kontakt dětí s přírodou hluboce oslovily. V rámci působení v lesním klubu spolupracovala s organizací Mezi námi o.p.s., která je zaměřena na mezigenerační setkávání (konkrétně se jednalo o pravidelné setkávání dětí z lesního klubu s klienty domovů důchodců).
Michala je certifikovanou instruktorkou plavání a vede plaveckou výuku pro děti na několika bazénech v Praze.
Michala má také již zmíněné zkušenosti v oblasti státní správy – řadu let působila jako vědecká pracovnice v oblasti etologie a welfare zvířat, publikovala řadu vědeckých publikací v zahraničních vědeckých časopisech, zúčastnila se mezinárodních konferencí a půlroční stáže na univerzitě v Norsku a obhájila dizertační práci a získala doktorát z oboru Zootechnika na České zemědělské univerzitě v Praze.
V neziskových organizacích zaměřených na ochranu zvířat a přírody pracovala řadu let jako projektová koordinátorka, v nedávné době zajišťovala chod jako finanční manažerka v neziskové organizaci Centrum občanského vzdělávání.
Má zkušenosti s úspěšným podáním, vedením a administrováním zahraničních grantů. Mluví plynně anglicky, dorozumí se obstojně španělsky (certifikát DELE) a francouzsky. V mládí pracovala půl roku jako dobrovolnice na farmě v Ekvádoru, půl roku studovala angličtinu na jazykové škole v Austrálii, půl roku pracovala v Kanadě a hodně cestovala po světě. Má dvě děti, které jsou její nekonečnou inspirací.
Bc. Renata Jirsáková
Má zkušenosti a široké spektrum dovedností, které získala během svého dosavadního vzdělání a pracovní praxe. Vystudovala Ekologickou střední školu a získala titul v oboru Zootechnika a speciální chovy z České zemědělské univerzity v Praze. Během studia pracovala jako vědecká pracovnice v oblasti etologie a welfare zvířat. Tato specializace jí poskytla porozumění biologii, ekologii, etologii a etice péče o živé organismy, což považuje za klíčové pro osvětu a výchovu dětí v přírodě.
V průběhu své profesní dráhy získala značné zkušenosti s organizací vzdělávacích a volnočasových aktivit pro děti v DDM Uherský Brod a v rámci projektu “Vzdělávání v oblasti lektorských, mentorských a odborných kompetencí pedagogů mateřských a základních škol” i povědomí o způsobu a rozmanitosti vzdělávání předškolních dětí v rámci celé České republiky, které osobně navštívila.
Získala také dlouholetou praxi jako asistentka volnočasových aktivit pro děti, kde se podílela na testování a vývoji her s příběhem pro děti v rámci firemního dětského klubu, který vede a organizuje. Součástí tohoto dětského klubu je i každoroční příměstský tábor, který celý vede, plánuje a organizuje.
Mimo tyto profesní zkušenosti je aktivně zapojena do projektu komunitní zahrady Prokopka, kde jako zakladatelka a statutár spolku Pro kořínky, z.s., přispěla k organizaci mnoha vzdělávacích a rekreačních aktivit pro děti i dospělé a k upevňování mezigeneračních vztahů. Tato zkušenost jí poskytla praktické dovednosti v oblasti plánování, žádosti o dotace, účetnictví, rozpočtu a vedení komunitního projektu.
Má certifikáty a osvědčení, která podtrhují její schopnosti a závazek k péči o děti, včetně certifikátu o absolvování PROFI kurzu první pomoci zaměřené na děti. Má zkušenosti jako vedoucí dětských táborů a sama je i maminkou dvou kluků, kteří jsou nesdílnou součástí jejího života.
Renata má silnou motivaci vytvořit prostředí, kde budou děti moci bezpečně růst, učit se a rozvíjet svůj potenciál v souladu s přírodou.

RNDr. Ing. Andrea Faitová, PhD. – Průvodce/lektor

Od mládí pracovala s dětmi v zájmových pohybových a kreativních kroužcích, jako oddílová vedoucí na dětských letních táborech a jako chůva. Spoluzakládala kroužek zaměřený na Messy a Sensory Play.
Po vystudování gymnázia získala magisterský titul z Biologie na Univerzitě Karlově (podobor Ekologie) a České zemědělské Univerzitě (Odpady a jejich využití). Následně studovala pedagogické doplňující studium Biologie, ale z důvodu přijetí na doktorské studium pod dvojím vedením na Université Claude Bernard Lyon 1 ve Francii a také na Univerzitě Karlově, musela toto studium přerušit. K pedagogickému studiu se vrátila až na mateřské dovolené a na podzim roku 2025 získala certifikát pro asistenta pedagoga.
Během studia absolvovala vědecké stáže v Izraeli a Francii, účastnila se zahraničních vědeckých konferencí a napsala několik vědeckých článků publikovaných v impaktovaných zahraničních časopisech. Mluví anglicky a francouzsky.
Na práci s dětmi má ráda propojování multisensorických aktivit a hravého učení zaměřeného na vztah k přírodě. Ráda zapojuje Montessori přístup, kdy děti zvládají připravené věci samy a učitel je jejich průvodce, ale také Reggio Emillia přístup, který je více o spontánním projevu dítěte a spolupráci. Klade důraz na individualitu a jedinečný potenciál každého dítěte a na vzájemný respekt. Velmi ráda se samo-vzdělává v aktuálních poznatcích ohledně tématu výchovy dětí. Miluje, když se může ponořit do dětského světa a ukázat tak dětem, že dospělí mohou být jak hravými „parťáky“ tak i zodpovědnými průvodci o které se mohou opřít.
Má dvě děti, které se snaží vést láskyplnou a respektující výchovou jak k sobě samým, ostatním lidem, tak k okolnímu světu a hlavně k přírodě.
Jani Kosová – Průvodce

Má dlouholeté zkušenosti s dětmi, které získala při práci chůvy v rodinách, nebo jako osobní asistentka k dětem se speciálními potřebami ve školkovém i školním věku, a později i jako průvodkyně dětí ve školní družině. Také se zapojovala do projektů i do chodu lesní mateřské školky, kde nasbírala spoustu alternativní inspirace, které využívá i v Lesním dětském klubu Chmýříčko.
Vyniká jak v oblasti malování, namalovala i vlastní čítanku pro děti, tak i v jiných tvořivých oblastech (háčkování, pletení, výroba barefoot bot a další techniky).
Dále miluje tanec, zpěv, a smích.
Rok trávila v Anglii, kde se učila angličtinu a pracovala se zdravotně postiženými. Má velmi trpělivý a klidný přístup k dětem.
Sama je maminkou 2 dětí, které jsou jejím světem.
Zajímá se hloubkově o zdravou stravu a celkově o zdravý životní styl.
Kateřina Bartoňová – Průvodce

Vystudovala oděvní školu v Praze, ale záhy zjistila, že její srdce patří práci s dětmi,
má za sebou řadu zkušeností jako chůva v rodinách, pracovala jako Au pair v Anglii a na Novém Zélandu, kde poznala spoustu nových lidí, kultur a přístupů k výchově. Má zkušenosti s vedením dětského letního i zimního tábora a také ze školky.
Je maminkou tří dětí a moc dobře ví, co dětský svět obnáší-radosti, otázky, slzičky i objevování. Do školky přináší klid, trpělivost a schopnost být dětem opravdovou oporou.
Ve volném čase nejraději cestuje, tráví čas v přírodě a sportuje.
S dětmi jí nejvíce baví tvořit, být venku a objevovat svět očima, které nikdy neztratily zvídavost.
Adéla Michaličková – Průvodce

Adél je akreditovaná chůva pro děti předškolního věku. Práce s dětmi jí naplňuje, již od jejích 16 let, kdy spolupracovala na ekologicko-výchovných programech pro děti v MŠ a ZŠ (zejména Etické spotřebitelství, Živá zahrada, Ochrana zvířat) u Společnosti pro zvířata.
Působila jako lektorkou/průvodkyní ve dvou Lesních klubech pro děti od 3-6 let.
Poté byla dlouholetou chůvou chlapečka od jeho 2,5 let a dalších dětí.
Podílela se na vytvoření pohádky „O zakleté princezně – planetě Zemi“ – „Jak člověk spravil vše, co na Zemi natropil“ (realizace: Společnost pro zvířata)
Miluje přírodu a zvířata, baví jí pěstovat vlastní zeleninu a bylinky, číst knížky, ráda vaří, peče a zkouší nové recepty.
S dětmi objevuje rostliny a živočichy, ráda vyrábí z přírodnin.
Vnímá individuální osobnost každého dítěte a rozvíjí ji.
Eliška Steklá – Průvodce

Vystudovala nástavbu v oboru podnikání. Má bohaté zkušenosti z práce v dětském koutku, kde s dětmi tvořila, hrála si a pečovala o ně, dále vypomáhala v Domě dětí a mládeže, pracovala v jump parku, kde dohlížela na dodržování pravidel a bezpečnost návštěvníků a věnovala se také hlídání dětí v rodinách. Je přátelské a klidné povahy a věří, že každý okamžik s dítětem je příležitostí k růstu – jak pro dítě, tak pro dospělého.
Dětem se snaží předávat radost, pozitivní energii a důvěru ve vlastní schopnosti. Povzbuzuje je, aby se nebály chybovat a vnímaly chyby ne jako selhání, ale jako přirozenou součást učení a zdokonalování.
Vyniká v tanci, zpěvu a kreativních činnostech.








